Kawasaki Z900 SE, když se podaří zdokonalit dokonalost

|
07/09/2022

V roce 2018 Kawasaki svým modelem Z900 nabídla motocykl, který se těšil všeobecné chvále a velmi rychle se propracoval mezi nejprodávanější modely značky. Vysoká atraktivita byla dána perfektními jízdními vlastnostmi, nádherným vzhledem a velmi příznivou cenovkou. Bylo tedy jen otázkou času, kdy inženýři věnují tomuto modelu opět trochu času a přijdou s upgrady v podobě RS verze, která dorazila nedlouho poté. Následně byl představen ještě dokonalejší brus již tak perfektního diamantu v podobě verze Z900 SE.

Písmeny SE označuje Kawasaki své modely, kterým dopřává špičkové komponenty, a právě této cti se už v loňském roce dostalo také modelu Z900, kdy jej Kawasaki představila jako horkou novinku roku! Znamená to tedy, že Z900 SE vychází ze standardního modelu, respektive jeho platformy. Zároveň si zachovává kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 948 cc, který je usazen v ocelovém mřížovém rámu. Oproti základu však přináší ostřejší styling, ve kterém nejvíce vynikají nové prvky odpružení a brždění.

Vzhled dravce na lovu

Styling tohoto supernaháče označuje Kawasaki japonským slůvkem sugomi, které se vyskytuje i u dalších modelů výrobce. Slovo má představovat ducha či dravce, který se vydal na lov a je připravený se kdykoliv spustit na svou kořist. V případě Kawasaki Z900 SE by se měla tato plíživá dravost promítat do umístění LED světlometů, přizvedlé zádi, díky které motocykl působí o něco přikrčeněji.

Dalšími detaily jsou kompaktnější a ostřeji tvarované kryty motoru spolu s kontrastním lakováním, díky kterým je tento model o něco odlišnější od ostatních naháčů Kawasaki z rodiny Z. K ní se však motocykl hrdě hlásí ve své zadní části, respektive zadním LED světlometem, který je vyveden právě do tvaru písmene Z.

Technické proměny

Po technické stránce nabízí SE verze modelu Z900 plně nastavitelnou upside-down 41mm vidlici, která umožňuje snadné vyladění komprese a další možnosti optimalizace jejího výkonu. Vidlice dostala novou, zlatou barvu, díky čemuž perfektně vyčnívá a zároveň ladí s pružinou nového zadního tlumiče od společnosti Öhlins.

O něm Kawasaki tvrdí, že by měl přispět k celkovému sametovému pocitu z jízdy. Jak moc bude jízda sametová, může jezdec určovat pomocí dálkového ovladače, který tlumič Öhlins S46 upravuje k obrazu jezdcových preferencí, aniž by musel sahat pro jakékoliv nářadí.

Novinkou jsou také brzdy, přičemž SE získalo duální 300mm kotouče Brembo upnuté radiálními třmeny Monoblock M4.32, podobně jako u modelu Z H2. Brzdný systém doplňuje radiální čerpadlo a vedení z nerezové oceli pro co nejoptimálnější přenos síly z páky.

Tyto technické finesy sice motocyklu nepřinášejí žádné koníky navíc, nicméně se výrazně zasluhují o lepší jízdní projev. Jeho váhu navyšují jen o chloupek, což se však nedá říci o ceně, která díky nim vzrostla oproti základnímu modelu téměř o 40 tisíc korun. Za tuto částku však jezdec dostane porci zábavy navíc, která za to rozhodně stojí.

Zpět na přehled
banner doprava zdarma